Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rozgrzewanie się TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rozgrzewanie się TDI

    Zamieszczone przez MiKruS
    Ile by nie kosztowala - jedz do czlowieka.

    Wczoraj sie okazalo jak jedna zaje...ta firma, ktora wykupuje cale strony reklamowe w magazynach motoryzacyjnych wymienila mi rozrzad. :evil:
    Do tej pory sie litowalem nad ich dzialalnoscia pod maska mojego samochodu, ale chyba miarka sie przebrala i od dzis bede lecial po nazwiskach. :lol:
    Michał, powiedz coś konkretniej co nawywijali madafaka. :twisted:

  • #2
    Rozgrzewanie się TDI

    to moj sie szybciej nagrzewa bo na trasie 4km mam juz rowno 90` 8)






    przeniesione do nowego watku bo nie pasowalo do Miśkowego postu

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez dede_adam
      to moj sie szybciej nagrzewa bo na trasie 4km mam juz rowno 90` 8)
      to ja już chyba wiem jak Ty przejeżdżasz te 4km :? :roll:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • #4
        Dokładnie - przy około 0 stC żeby silnik nagrzał się do 90 stopni potrzeba jakieś 8-10km spokojnej jazdy 8)
        Piotruś
        AGR(RIP) + ALH

        Komentarz


        • #5
          co do nagrzewania to proponuje na zime zmienic sobie termostat na taki 87 stopni albo cos podobnego... efekt murowany po 2-3km sinik cieplutki... tylko przy temperaturach powyrzej +20 stopni lepiej zalozyc juz oryginalny. fabrycznie jest jak dobrze pamietam niecale 80 stopni celsjusza.
          1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR

          Komentarz


          • #6
            to moj sie szybciej nagrzewa bo na trasie 4km mam juz rowno 90`

            dane z dzis rano - temp otoczenia 4.5`C rowno 2min na wolnych obrotach,
            pózniej ok 500m na dwojce bez gazu potem noralna jazda do 2000obr i mialem dokladnie
            po 4km wsazowke na polowie. w mrozy tzn.poznizej zera jak juz dzies pisalem
            po porannych 8km dop dojechala do 90` (bylo chyba -3)
            nie piluje go na zimnym... dopoki nie ma 90` to nie przekraczam 2000obr..potem 3000

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez dede_adam
              to moj sie szybciej nagrzewa bo na trasie 4km mam juz rowno 90` 8)
              a mój sie rozgrzewa koło mostu siekierkowskiego

              Adaś podziel jeszcze ten topic na rozgrzewanie 75,100,90,101,110,115,130 i 150
              Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
              teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
              czarna AR 156 1.8 T.Spark

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Piotrus
                Dokładnie - przy około 0 stC żeby silnik nagrzał się do 90 stopni potrzeba jakieś 8-10km spokojnej jazdy 8)
                Dokładnie, tak jest i u mnie, a na wolnych nie sposób nagrzać fury.
                Fabia benz natomiast chwila moment łapie 90 i grzeje jak dzika.

                Komentarz


                • #9
                  Czy podczas stania w korku rozgrzewa wam sie silnik?
                  Jakis czas temu wyjechalem z domu, to trafilem od razu w korek i przez caly okres stania w korku, (jedynka, pol metra do przodu, stop, jedynka...) silnik sie wlasciwie nie rozgrzal. Dopiero jak korek zmalal i zaczalem jechac to sie rozgrzal. Na dworze bylo wtedy okolo -5.
                  Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Kmab
                    Czy podczas stania w korku rozgrzewa wam sie silnik?
                    Jakis czas temu wyjechalem z domu, to trafilem od razu w korek i przez caly okres stania w korku, (jedynka, pol metra do przodu, stop, jedynka...) silnik sie wlasciwie nie rozgrzal. Dopiero jak korek zmalal i zaczalem jechac to sie rozgrzal. Na dworze bylo wtedy okolo -5.
                    tak z moich obserwacji to TDI nie za bałdzo się chce na postoju (a więc i w korku) rozgrzewać :roll:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      tak z moich obserwacji to TDI nie za bałdzo się chce na postoju (a więc i w korku) rozgrzewać :roll:
                      Szczegolnie jak idzie ogrzewanie :cry:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Niestety a dzis starym klekotem 1.8d rano ok8 jezdzilem i nie uwierzycie ale po niecalym kilometrze zaczelo leciec cieple powietrze w kabinie :/ to kuźwa mój
                        spokojnie jadac po 7km byl wskaznik na polowie.... dobrze ze cieplo chociaz
                        na zewnatrz

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Rozgrzewanie się TDI

                          Moja octa 130PD rozgrzewa sie ok 5-6km przy 0 do ~ -5C
                          Staram sie nie przekraczac 2-2,200 obr/min.
                          Tym ktorym rozgrzewa sie ok~10 km polecam nie wlaczac ogrzewania podczas porannego rozruchu, pomaga szybciej nagrzac silnik.

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Rozgrzewanie się TDI

                            Zamieszczone przez Mufon
                            Tym ktorym rozgrzewa sie ok~10 km polecam nie wlaczac ogrzewania podczas porannego rozruchu, pomaga szybciej nagrzac silnik.
                            Będzie to miało jeszcze jeden plus k Szczękające zęby zagłuszą klekot silnika :lol: :lol: :lol:
                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                            http://www.disi-tune.pl
                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                            Był WRX
                            Była Octa

                            Komentarz


                            • #15
                              U mnie w AHF są w obieg cieczy chłodzącej wpięte 3 świece żarowe dzięki temu silnik na początku sie rozgrzewa szybko-ciepłe powietrze z klimatronika dalej to nie wiem chyba się wyłacza

                              Komentarz


                              • #16
                                U mojego ojca w AGR 180 tys km przebiegu zimno jak cholera przez pierwsze 8-10 min jazdy również
                                2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente

                                Komentarz


                                • #17
                                  U mnie jest podobnie. Pełną temperaturkę przy 0 st.C osiąga po przejechaniu około 8 km spokojnej jazdy trasą. Do pracy mam tylko 3 km dlatego tez teraz wskazówka temperatury nawet nie drgnie. Co sądzicie o stosowaniu osłon na wlot powietrza na masce ?? Ja nigdy osobiscie tego nie stosowałem - boję się , że można przegrzać silnik.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Bogumil na forum Master'sa pokazal taki bajr do montowania na przewodzie cieczy chlodzacej. Ma to 4 swiece zarowe o wysokiej mocy i dogrzewa plyn chlodzacy. Mial pokazac cale foto jak to wyglada potem po zmontowaniu ale narazie cisza Fajny pomysl, ale jak zaznaczyl akumulator musi byc zdrowy jak i sam alternator bo troche amperow to ciagnie.
                                    Co do zakrywania, to jak to sie zrobi z glowa to nic sie nie stanie. Jak wlozysz jakas tekturke przed chlodnice to powinno wystarczyc. Calej nie musisz zakrywac wystarczy ze bedzie 3/4. Aha i nie proboj pchac oslon z lewej strony na dole zderzaka jak patrzysz od przodu. Bo zakrycie IC wcale nie pomoze w jezdzie :diabelski_usmiech
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Pomysł jak najbardziej logiczny, coś podobnego stosowano ok 15 lat temu do podgrzewania ON, aby zapobiegać zatykniu filtra paliwa parafiną. Tutaj trzeba by to podłączyć chyba do przewodów nagrzewnicy dla najszybszego efektu. Przy włączeniu w przewody od chłodnicy zadziała to trochę poźniej, bo na początku chłodnica i tak jest odcięta przez termostat. Można by też użyć np.tzw. taśmy grzejnej i owinąć nią przewód. Trzeba tylko dobrać moc coby guma się nie sfajczyła. Tak, że można rozmaicie. Całe sterowanie grzaniem powinno być "głupotoodporne", tzn. nie może narobić szkód gdy zapomnimy je wyłączyć na czas. W przypadku grzania przed rozruchem to jasne, że akumulator musi być dobry. Jeśli ma to działać po rozruchu to prąd idzie tylko z alternatora, akumulator da tylko napięcie do jego wzbudzenia ale to mogłaby być równie dobrze bateria z latarki.
                                      Czy zakrywać wlot powietrza ? Zmniejszy to straty promieniowania ciepła od samego silnika i wyduży czas do jego wystudzenia po wyłączeniu, czyli jakby pomysł dla taksowkarzy. Normalnie przy sprawnym termostacie na chłodnicę to nie pomoże bo ona i tak jest zimna aż się termostat otworzy. W czasach gdy mój ojciec jeździł Warszawą to to robił ale sprawny termostat w Warszawie to była rzadkość. No i jak zapomniał wyjąć tekturę a było cieplej to .... no było dużo pary :lol:
                                      Po prostu to tak jakby odwalać robotę termostatu.
                                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        a czy to prawda ze na zimnym silniku za bardzo nie mozna mu dawac w pedal tak max do 3tys obrotow? i po dynamicnzje pozniej jezdzie zanim sie wylaczy powinien troszke na wolnych obrotach pochodzic Dieselek?
                                        prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez hoolek
                                          a czy to prawda ze na zimnym silniku za bardzo nie mozna mu dawac w pedal tak max do 3tys obrotow? i po dynamicnzje pozniej jezdzie zanim sie wylaczy powinien troszke na wolnych obrotach pochodzic Dieselek?
                                          2 razy TAK

                                          na zimnym silniku na Twoim miejscu nie przekraczałbym 2 tysięcy obrotów :roll: :!:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Misiek
                                            na zimnym silniku na Twoim miejscu nie przekraczałbym 2 tysięcy obrotów :roll: :!:
                                            szczególonie przy minusowych temperaturach :!:
                                            Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez MisiekWAW
                                              na zimnym silniku na Twoim miejscu nie przekraczałbym 2 tysięcy obrotów :roll: :!:
                                              Nie ma co przesadzac. Producent nie zaleca przekraczac 3000rpm, az nie rozgrzeje sie plyn, wiec nawet biorac pod uwage zachipowane auto mysle, ze 2500rpm wystarczy, jako granica obrotow zimnego silnika. Jazda do 2000 i zmiana, to raczej przesada IMO, bo wtedy to juz podzespoly dostaja po d...ie - panewki, auto sie trzesie, itd. Po zmianie przy powyzszych obr. to ile masz obrotow na wyzszym biegu, 1200??? Oczywiscie, toczyc sie mozna, np. 40km/h na 3-ce, ale nie sprawnie przyspieszac, tak mi sie wydaje... :roll:
                                              Dmuchanie na zimne w takich przypadkach moze zaszkodzic silnikowi

                                              Pozdrawiam
                                              Forum Leasing.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez KruPin
                                                Nie ma co przesadzac. Producent nie zaleca przekraczac 3000rpm, az nie rozgrzeje sie plyn, wiec nawet biorac pod uwage zachipowane auto mysle, ze 2500rpm wystarczy, jako granica obrotow zimnego silnika. Jazda do 2000 i zmiana, to raczej przesada IMO, bo wtedy to juz podzespoly dostaja po d...ie - panewki, auto sie trzesie, itd. Po zmianie przy powyzszych obr. to ile masz obrotow na wyzszym biegu, 1200??? Oczywiscie, toczyc sie mozna, np. 40km/h na 3-ce, ale nie sprawnie przyspieszac, tak mi sie wydaje... :roll:
                                                Dmuchanie na zimne w takich przypadkach moze zaszkodzic silnikowi

                                                Pozdrawiam
                                                wydaje mi sie, ze dopoki nie bede probowal gwaltownie przyspieszyc z tak niskich oborotow to nie powinno niczemu zaszkodzic :roll:

                                                przy 2500 to turbinka juz dosc mocno dmucha nawet przy delikatnym dodawaniu gazu, wiec ja chyba poki co zostane przy swoim :wink:

                                                generalnie dopoki silnik sie nie rozgrzeje to czy nie bedzie przekraczal 2000rpm czy 2500rpm nie bedzie mialo wiekszego znaczenia jesli bedzie wciskal mocno gaz...
                                                a sa tacy co nie przekraczaja 2500rpm ale do 2500rpm dochodza z gazem w podlodze :lol: :wink:
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X